" /> Yaz Yaklaşırken Bilmeniz Gereken Sağlıklı Kilo Verme Yöntemleri!
:

Yaza girmeden kilo vermek istiyorsunuz ama bunu nasıl yapacağınıza karar veremiyor musunuz? Çevrenizden gelen tüm önerileri hemen uygulamaya başlamayın. Çünkü kilo vermenin de sağlığınıza zarar vermeyecek türden yöntemleri var. Mutlaka bu yöntemleri kullanarak diyet yapmaya başlamanız gerekiyor. Sağlıklı kilo verme kapsamlı bir konu olsa da aslında zor değil. Öncelikle, birçok uzman yavaş yavaş kilo vermenin en iyi yöntem olduğunu söylemektedir. Çünkü çok hızlı kilo verirseniz, o kiloları geri alma riskiniz de bir o kadar artmaktadır.

Ancak kilo vermenin basit bir olgu olmadığını hepimiz biliyoruz. Birçok insan kendi deneyimlerini göz önünde bulundurarak bunu rahatlıkla söyleyebilir. Metabolizmanız  -vücudunuzun kaloriyi yakıta ne kadar iyi dönüştürdüğü husus- ayrıca önemlidir. Bir anda çok kilo verirseniz, metabolizmanızı yavaşlatırsınız ve bu da bazı besin maddelerini vücudunuza alamamanıza neden olur. Bu nedenle tekniklere bağlı kalarak kilo vermek çok önemlidir. Hangi yöntemi kullanırsanız kullanın, sebzeler, meyveler, kepekli tahıllar ve yağsız protein gibi yiyecekleri sıklıkla tüketmeniz gerekir. Hatta işinde uzman ve güvenilir bir diyetisyen ile çalışmak iyi bir fikirdir.

kilo vermek için gerekli malzememer ve sağlıklı meyvelerNasıl Kilo Veririz?

Sağlıklı bir biçimde kilo vermenin birçok yolu vardır.

Ancak, bu yolların çoğu sizi biraz aç bırakacak ve yemek konusunda tatmin olmamanıza neden olacak. Eğer iradenize güvenmiyorsanız, öncelikle kendinizi kilo vermeye şartlamanız gerekiyor. Boşuna dememişler, inanmak başarmanın yarısıdır diye…

Sağlıklı kilo vermek denildiği zaman şu maddelerden de söz edebiliriz:

  • İştahınızı önemli ölçüde azaltın.
  • Kendinizi çok aç bırakmamaya çalışın.
  • Metabolik sağlığınızı aynı anda geliştirmeye bakın.

Şimdi sizle sağlıklı kilo verme konusunda birkaç yöntem paylaşacağız:

bir kasede şeker ve kaşık

Şekeri Kesin!

Sağlıklı ve hızlı bir biçimde kilo vermenin en etkili yöntemi şekeri ve karbonhidratı kesmektir. Diyetisyenler şekerin kesinlikle kullanılmaması gerektiğini söylemektedir. Karbonhidratı ise vücudun ihtiyaç duyduğu oranda almak gerekmektedir. Fazlası size yağ olarak geri dönecektir.

Şekeri ve karbonhidratı kestiğiniz zaman açlık seviyeniz düşer ve bu sayede daha az kalori almış olursunuz.  Şimdi karbonhidratı enerji için yakmak yerine, vücudunuz depolanmış yağdan beslenmeye başlar. Karbonhidratı kesmenin bir diğer yararı, böbreklerin vücudunuzdan fazla sodyum ve su dökmesine neden olarak insülin seviyelerini düşürmesidir. Bu, şişmeyi ve gereksiz su ağırlığını azaltır. Bu şekilde yapılan diyet ile ilk haftada, hem vücutta hem de su ağırlığında ciddi miktarlarda kayıplar yaşanır. Bu da kilo vermeniz için atılacak en önemli adımdır.

Protein ve Sebze Tüketin

Öğünlerde tüketeceğiniz menünüzde mutlaka her biri bir protein kaynağı ve düşük karbonhidratlı sebzeler içeren yemeklerden olmalıdır.

Yemeklerinizi bu şekilde oluşturmak, karbonhidrat alımını günde 20 ila 50 gram aralığına otomatik bir biçimde getirecektir. Peki sağlıklı kilo verme için tüketmemiz gereken protein kaynakları nelerdir?

Protein Kaynakları:

  • Et: Sığır eti, tavuk, kuzu, vb.
  • Balık ve Deniz Ürünleri: Somon, alabalık, karides vb.
  • Yumurta: Yumurta sarısı ve beyazı

Yüksek proteinli diyetler aynı zamanda yiyecekler hakkındaki takıntılı tutumu azaltmaktadır. Bol miktarda protein alımı sayesinde gece yarısı atıştırma isteği yarı yarıya azalmaktadır. Bu da sağlıklı bir biçimde kilo vermenize olanak tanıyacaktır. Kısacası kilo vermek söz konusu olduğunda, protein besinlerin kralıdır diyebiliriz.

sağlıklı yiyeceklerden oluşan bir kare

Peki düşük karbonhidratlı sebzelere hangi örnekleri verebiliriz?

Düşük Karbonhidratlı Sebzeler

  • Brokoli
  • Karnabahar
  • Ispanak
  • Domates
  • süs lahanası
  • Brüksel lahanası
  • Lahana
  • İsviçre pazı
  • Marul
  • Salatalık

Diyet yapıyorsanız mutlaka tabağınızı bu düşük karbonhidratlı sebzelerle doldurun. Çoğunlukla et ve sebzeye dayalı bir diyet, sağlıklı olmanız için gereken tüm lif, vitamin ve mineralleri içermektedir.

koşu bandı üzerinde yürüyen bay

Spor Yapın

Sağlıklı kilo verme için mutlaka spor yapmanızı tavsiye ediyoruz. Özellikle ağırlık kaldırma, kilo vermenizi kolaylaştırır aynı zamanda vücudunuzun da güçlenmesini sağlar. Uzmanlar diyet yapıp sağlıklı kilo vermek isteyenlere haftada 3 kez ağırlık kaldırma egzersizleri yapmalarını önermektedir. Spor hususunda en iyi seçenek, haftada 3-4 kez spor salonuna gitmektir. Eğer ilk defa spor salonuna gidecekseniz, bazı öneriler için bir eğitmene danışmanızı tavsiye ediyoruz.

Spor salonunda ağırlık kaldırarak, çok fazla kalori yakabilir aynı zamanda metabolizmanızın da yavaşlamasını engellersiniz. Düşük karbonhidratlı diyetler üzerine yapılan çalışmalar, önemli miktarda vücut yağını kaybederken biraz kas kazanabileceğinizi gösterir. Bu da sağlığınıza sağlık katar.

Kaldırma ağırlıkları sizin için iyi bir seçenek değilse, yürüyüş, koşu, bisiklete binme veya yüzme gibi bazı kardiyo egzersizlerini yapmanız da yeterli olacaktır.

tabakta bel ölçme çubuğu, çatal ve bıçak

Kalori ve Porsiyon Kontrolü Yapalım mı?

Karbonhidratları çok düşük tuttuğunuz ve protein, yağ ve düşük karbonhidratlı sebzelere beslendiğiniz sürece kalori saymanız gerekli değildir. Ancak, aldığınız kaloriyi merak ediyorsanız, bir hesap makinesi yardımı ile günlük olarak kalorilerinizi tutabilirsiniz.

Hızlı ve Sağlıklı Kilo Vermek İçin Tüyolar

Yaz gelmeden kilo vermek istiyor ama bunu sağlıklı bir biçimde yapmayı düşünüyorsanız, sizin için hazırladığımız bu ipuçlarına dikkat etmeniz yeterli olacaktır.

tartı üzerinde bel ölçme çubuğu

İşte sizlere sağlıklı kilo verme için tüyolar:

  • Yüksek proteinli bir kahvaltı yapın. Yüksek proteinli bir kahvaltı yemek, sizi gün boyunca tutacak ve yeme isteğinizi de ciddi anlamda azaltacaktır. Bu sayede kalori alımınız da düşecektir.
  • Şekerli içecekler ve meyve suyu tüketmekten kaçının. Bunlar vücudunuza girebilecek en zararlı ve kilo yapıcı gıda ürünlerindendir. Onlardan kaçınmanız dahi kilo vermenizi sağlayabilir.
  • Yemeklerden yarım saat önce su için. Yapılan bir çalışmaya göre yemeklerden yarım saat önce su kilo kaybını 3 ayda yüzde 44 oranında arttırabilmektedir. Tabi bu oran bünyeden bünyeye değişim gösterebilir.
  • Zayıflama dostu yiyecekler tüketmeye dikkat edin. Bazı gıdalar yağ kaybetmenizi sağlamaktadır.
  • Lifli gıdalar tüketmeye özen gösterin yiyin. Çalışmalar, çözünür liflerin, özellikle de karın bölgesinde bulunan yağ oranını azaltabildiğini göstermektedir.
  • Genellikle işlenmemiş gıdalar tüketin. Diyetinizde her gıda ürününden tüketmeye çalışın.
  • Yemeğinizi yavaşça yiyin. Hızlı yiyenler zamanla daha fazla kilo alırlar. Yavaşça yemek yemeniz kendinizi daha fazla tok hissettirir ve kilo veren hormonları artırır.
  • Her gün tartılın. Çalışmalar, her gün kendilerini tartan insanların daha çok kilo vermeye istek duyduklarını göstermektedir.
  • Mutlaka iyi bir uyku çekin. Kalitesiz uyku kilo alımını arttıran etmenlerden birisidir.

Sağlıklı kilo verme aslında çok kolaydır. Bunun için sadece size sunduğumuz bu adımlar uygulamanız yeterli olacaktır. Örneğin şok diyetleri tehlikelidir ve sağlıksız bir biçimde kilo vermenize neden olur. Bu nedenle her gıda ürününden az az yemeniz sizin için ideal bir seçene olacaktır.

Misafirlerini en yüksek kalite standartları ile ağırlayan Çam Termal Otel, sağlığı ön planda tutan kalite anlayışı ile verdiği gastronomi hizmetiyle de kendini göstermektedir. Otelimizin sunduğu sağlıklı ve lezzetli restoran opsiyonlarını buradan inceleyebilirsiniz!

css.php