Blog

Vitamin Eksikliği Belirtileri ve Vitamin Almanın Doğal Yolları

Vitamin Eksikliği Belirtileri ve Vitamin Almanın Doğal Yolları

Vücut sağlığı açısından büyük bir önem taşıyan vitaminlerin yokluğunda, hayati derecede riskli durumlar yaşanabiliyor. Günümüzde birçok kişinin muzdarip olduğu vitamin eksikliği ne yazık ki çok ileri boyutlarda belirtiler görülene kadar önemsenmiyor. Oysa vitamin eksikliği belirtileri görmek için beklemek yerine vücut için gereken tüm vitaminleri doğal yollardan almaya çalışmak en doğru adım olacaktır.

Peki vitamin eksikliği halinde vücudumuzda ne gibi belirtiler yaşanır? Hangi durumlarda zaman kaybetmeden bir sağlık uzmanına başvurmak gerekir? Vitaminler doğal yollardan nasıl takviye edilebilir? İşte bu soruların yanıtlarını ve daha fazlasını içeriğimizde bulabilirsiniz.

Vitamin Eksikliği Belirtileri Nelerdir?

Her bir vitaminin vücudumuzda ayrı görevleri olduğunu söylemek mümkün. Bu nedenle gerektiği dozda alınmadığı takdirde vitamin eksikliği meydana gelmekte ve vücut sağlığını olumsuz etkileyen birçok durum yaşanmakta. 

Aşağıda sıraladığımız belirtiler ise vücudunuzda vitamin eksikliği olduğuna işaret etmekte. Eğer siz de aşağıdaki belirtilerin bir veya birkaçını yaşadığınızı düşünüyorsanız en yakın sağlık kuruluşuna başvurarak gerekli takviyeleri almak için bir an önce harekete geçmenizi tavsiye ederiz.

1. Fiziksel Yorgunluk

Bilgisayar başında fiziksel yorgunluk yaşayan ve vitamin eksikliği belirtileri gösteren yaşlı adam

Kendinizi yorgun hissediyor, ne yaparsanız yapın bu yorgunluğun geçmediğini düşünüyorsanız vücudunuzda B1 vitamini eksikliği yaşanması ihtimalini değerlendirebilirsiniz. Temel olarak beynin enerji üretimi için kritik bir rol üstlenen B1 vitamini eksikliğinde vücutta uzun süreli bir yorgun olma hali yaşanması söz konusu olmaktadır.

2. Zihinsel Yorgunluk

Gün içinde performansınızın düştüğünü gözlemliyor, zihinsel bir yorgunluk hissediyorsanız mutlaka B12 vitamini eksikliği olasılığını göz önünde bulundurmalısınız. B12 vitamini eksikliği belirtileri arasında unutkanlık, konsantrasyon bozukluğu, zihinsel becerilerde zayıflama gibi sorunlar sıralanabilir. Eğer bu tarz durumlar yaşıyorsanız, B12 vitamini eksikliğini ortadan kaldırmak üzere dışarıdan takviye almayı düşünebilirsiniz.

3. Kansızlık

Birçok farklı faktöre bağlı olarak görülen kansızlığın bir nedeni de vitamin eksikliği olabilir. Anemi olarak da adlandırılan kansızlık, vücutta organ ve dokulara oksijen taşınması için gereken miktarda kırmızı kan hücresi bulunmaması halidir. Sağlıklı kan hücresi üretimine destek olan folat (B9 vitamini) eksikliği, vücutta kansızlığa yol açabilmektedir. 

4. Görme Sorunları

Gözlerini ovuşturan kadın

A vitamini, görme yetisini destekleyen bir vitamin türüdür. Eksikliği halinde göz akı ve korneanın parlaklığını yitirerek kurumaya başlaması ve gece körlüğü gibi sorunlar ortaya çıkabilmektedir. Hayat kalitesini önemli ölçüde etkileme olasılığı bulunan bu rahatsızlıklıkları yaşamamak için ise vitamin eksikliği belirtileri mutlaka ciddiye alınmalıdır.

5. Cilt Morlukları

Vücutta kolajen üretimini destekleyen C vitamini eksikliğinde, cilt sağlığında gözle görülür kayıplar yaşanabilir. Vücut dokularının hasar görmeye ve tamir sürecinin aksamasına neden olan C vitamini eksikliği halinde cilt üzerinde çok kolay bir şekilde morluklar oluşabilmektedir. Ciltte hassasiyete yol açan bu durum karşısında ise en mantıklı çözüm, C vitamini takviyesi yapmak olacaktır.

6. Deride Çatlama

B6 vitamini eksikliğinde de ciltte hassasiyet oluşabilmektedir. Özellikle egzama, dudak ve dilde çatlama, iltihaplanma gibi sorunlara önayak olan B6 vitamini eksikliği halinde, deri hastalıklarına ek olarak sinir sistemi bozuklukları da gözlemlenebiliyor. Bu nedenle hücre yenilenmesi konusunda sorun yaşamamak adına B6 vitaminini yeteri miktarda aldığınızdan emin olmanızı öneririz.

7. Kemik Ağrıları

Kemik ağrıları yaşadığı için sağ dizini tutan erkek

En çok D vitamini eksikliğinde rastlanan kemik ağrıları, ileri aşamalarda kemik erimesinin belirtilerinden biri olabilmektedir. Tüm vücut genelinde hissedilen bu tür ağrılar, zamanla halsizliğin de görüldüğü vakalara yol açabilmektedir. Bu nedenle sözü edilen şikayetleriniz olduğunda kesinlikle göz ardı etmemeli ve uzman bir sağlık kuruluşuna başvurmalısınız.

8. Tırnak ve Saç Sorunları

Biotin veya diğer adıyla H vitamini (B7 vitamini) eksikliği, saç ve tırnaklarda yaşanan sorunların kaynağı olabilir. Kolaylıkla fark edilebilecek belirtilerle kendini gösteren B7 vitamini eksikliği halinde saçlarda kepeklenme, dökülme, kırılma, tırnaklarda lekelenme ve yumuşama gibi sorunlarla karşılaşılır. Sorunların çözülmesi için ise sağlık uzmanı danışmanlığında B7 vitamini takviyesi alınması gerekmektedir.

Ağrılara yol açan eklem sorunları hakkında bilgi sahibi olmak için Bu Öneriler ile Ağrılarınız Artık Son Bulacak! Eklem Ağrılarına Ne İyi Gelir? başlıklı içeriğimize göz atabilirsiniz.

9. Aşırı Kanama

Vücudun herhangi bir yerinde meydana gelen ve durmak bilmeyen kanamalar, ciddi sağlık sorunlarına yol açabilmektedir. Özellikle K vitamini eksikliği belirtileri arasında görülen aşırı kanama sorunu ile karşı karşıya kaldığınızda mutlaka sağlık kuruluşuna danışmanız gerektiğini belirtmeden geçmeyelim. 

Aksi halde uzun süren regl kanamaları, nedensiz bir şekilde ortaya çıkan burun kanamaları, idrarda veya dışkıda kan görülmesi gibi sorunlar yaşamanız ve akabinde daha ciddi sorunların ortaya çıkması olası.

10. Kaslarda Güçsüzlük

Kas ağrısı yaşadığı için boynunu tutan kadın

E vitamini eksikliği belirtileri arasında bulunan kas zayıflaması, günlük hayatta hareket zorluğu yaşamaya neden olabilir. Zamanla kas kütlesi kaybı, kasların gücünü kaybetmesi ve bunlardan dolayı denge problemleri yaşanmasına kadar kritik sorunlara yol açabilen E vitamini eksikliği ile mücadele için yeteri miktarda E vitamini takviyesi aldığınızdan emin olmanızda fayda var. 

Sağlıklı yaşamanın püf noktaları için ise Nedir İşin Aslı? İşte Uzmanların Ağzından Sağlıklı Yaşam için Yapılması Gerekenler! başlıklı içeriğimizi inceleyebilirsiniz.

Vitamin Eksikliğini Gidermenin Doğal Yolları

Genel anlamda vitamin eksikliği belirtileri hakkında fikir sahibi olduktan sonra bu tür belirtiler görülmemesi için alınabilecek önlemleri de öğrenmek gerektiğini mutlaka belirtmemiz gerekiyor. Zaten doğal yollarda vitamin takviye etmenin son derece kolay olduğunu söylemek mümkün. Hatta yalnızca dengeli beslenme, temiz hava ve bol güneşten yararlanmak vücudunuz için gereken miktarda vitamin almanızı sağlayacaktır. 

Yine de dilerseniz günlük hayatınızda vitamin eksikliği yaşamamanız için önem vermeniz gereken noktaları aşağıdaki başlıklarda biraz daha detaylı şekilde inceleyelim.

Süt ve Süt Ürünleri Tüketmek

Hayvansal kaynaklı süt ve süt ürünleri, iyi birer vitamin kaynağı olarak değerlendirilebilir. Dolayısıyla aşırı miktarda olmamak kaydıyla düzenli olarak süt, tereyağı, peynir, yoğurt gibi süt ürünleri tükettiğinizde vücudunuza pek çok vitamin türünü doğal yollarla takviye edebileceğinizi savunmak mümkün. 

Beslenme Düzenine Yeşil Sebzeleri Dahil Etmek

Sağlıklı yeşil sebzeler

Yeşil yapraklı sebzelerin vücuda birçok faydası olduğunu hemen herkes biliyor. Özellikle vitamin yönünden zengin olduğu için son derece sağlıklı birer besin olduğunu söyleyebileceğimiz yeşil yapraklı sebzeleri haftalık beslenme rutininizden eksik etmemenizi tavsiye ederiz. Böylece A vitamininden K vitaminine, C vitamininden B vitaminine kadar birçok türde vitamin takviyesi yapma fırsatı bulabilirsiniz.

Kuruyemiş ve Tahıl Ürünlerine Önem Vermek

Sağlık açısından çok büyük faydaları olan ve besin değeri anlamında zengin yapısıyla ön plana çıkan kuruyemişler de kıymetli birer vitamin kaynağı olarak değerlendirilmeli. Bu nedenle günlük beslenme düzeninde kuruyemişlere yer verilmesi tavsiye edilmektedir. Diğer yandan tahıllar de yine vitamin eksikliği yaşamamak için önerilen besinlerden. Haftada birkaç defa tahıl ürünü içeren yemek tüketerek siz de birçok vitamini doğal yollardan alabilirsiniz.

Meyveleri Unutmamak

Başta C vitamini deposu turunçgiller olmak üzere vücut sağlığını destekleyen tüm meyveleri de beslenme düzeninize eklemenizi öneririz. Ne fazla ne de az miktarda olacak şekilde ayarlayacağınız porsiyonlarda meyveler tüketmeniz, vitamin takviyesi için yeterli olacaktır. 

Et ve Balık Tüketmek

Ahşap masa üzerinde duran kırmızı et, beyaz et ve balık eti çeşitleri

Beyaz et, kırmızı et ve balık eti tüketmeniz vücut sağlığı açısından sayısız faydası olduğu herkesin malumu. Ancak vitaminler yönünden de zengin yapısı ile vitamin eksikliğine karşı iyi bir çözüm haline gelen et ve balık ürünleri, uzun vadede başka sorunların yaşanmasını da engelliyor. 

Güneş Işığından Yararlanmak

Sıraladığımız maddeler doğrultusunda anlayabileceğimiz gibi doğanın bizlere sunduğu birçok güzelliğin yanı sıra doğal yollarla vitamin alımı yapmamızı da mümkün kılması, vitamin eksikliği yaşamak için bir hayli çaba göstermek gerektiğini ortaya koyuyor. Ancak yine de birçok insanın beslenme düzeni ve yaşam tarzı konusunda dikkatli olduğunu ne yazık ki söyleyemiyoruz.

Eğer hem güneş ışınlarından D vitamini ihtiyacınızı karşılamak, yemyeşil doğanın ortasında temiz bir hava soluyarak dinlenme imkanı bulmak, hem de temiz beslenerek vitamin takviyesi yapmak isterseniz sizi Kızılcahamam’ın eşsiz doğasında, Çam Otel’de ağırlamak isteriz.

Sağlık turizmiyle ilgili bilgilenmek için de Sağlık Turizmi Nedir? Türkiye’de Sağlık Turizmi başlıklı içeriğimizi okuyabilirsiniz.

*
*



* Ad Soyad ve E-posta adresi zorunludur. E-posta adresiniz gizli kalacaktır.