Blog

Dikkat Eksikliğine Ne İyi Gelir? Faydalı 9 Besin

Dikkat Eksikliğine Ne İyi Gelir? Faydalı 9 Besin

kuruyemişler

Bizim için çok önemli olan bir mülakatta istediğimiz sonucu elde etmek, zorlu bir sınavın başarıyla üstesinden gelmek ya da önemli bir projenin üzerinde çalışıyor olmak zaman, emek ve dikkat gerektirir. Fakat bazı zamanlarda yaşanılan dikkat eksikliği, vaktimizi verimli kullanmamıza engel olurken başarılı olmamızın da önüne geçebilir. Peki dikkat eksikliğine ne iyi gelir?

Çocukluktan beri yaşanılan pek çok problemin sonucu karşımıza dikkat eksikliği olarak çıkabilir. Tedavi edilmediği sürece daha ciddi rahatsızlıklara yol açan dikkat eksikliği hem çocuklarda hem de erişkin bireylerde görülebilir.

Dikkat Eksikliği Nedir?

masada konsantre olmuş şekilde kahve içen kız

Dikkat eksikliğine ne iyi gelir konusuna değinmeden önce dikkat eksikliği nedir sorusunu yanıtlamanın daha faydalı olacağını düşünüyoruz. DEHB ya da hiperaktivite bozukluğu olarak da bilinen dikkat eksikliğini psikolojik bir bozukluk olarak nitelendirmek mümkün.

Genellikle çocukluk yıllarında ortaya çıkan dikkat eksikliği, yetişkin dönemlerde de görülebilmektedir. Kendini bir şeylere uzun süre odaklanamama, sürekli olarak dikkatsiz olma ve aşırı aktif olmaktan kaynaklı olarak yerinde duramama ile gösterebilir.

Dikkat eksikliği çeşitli ilaç ve terapilerle yok edilebilir olmasının yanı sıra tüketilen bazı besin takviyeleri ve egzersizlerle de minimum seviyelere indirilebilir.

Dikkat Eksikliğine Ne İyi Gelir?

okulda defterine yazı yazan kız

Bir şeylere odaklanırken güçlük çekmenin ana nedenlerinden biri olan dikkat eksikliği aslında yaşam kalitesini önemli ölçüde düşüren durumlardan bir tanesidir. Fakat dikkat eksikliğine iyi gelen bazı besinlerin tüketimine ağırlık verildiği takdirde dikkat eksikliğinin önüne geçilebilir.

Okul ve iş yaşamındaki stres, yetersiz beslenme ya da ilgili konuya karşı ilgisiz olma durumu dikkat eksikliğine neden olan ana sebepler arasında sayılabilir.

Dilerseniz sözü daha fazla uzatmadan dikkat eksikliğine iyi gelen besinlerin hangileri olduğundan söz edelim.

1. Çam Balı 

masada duran cam kavanozdaki ve tabağın içindeki çam balı

Dikkat eksikliğini doğal yollarla önlemek isteyenler için çam balı, mucizevi besinlerden bir tanesidir. Dikkat eksikliğinin bir sonucu olarak görülen zihin yavaşlamasını, tükettiğimiz birçok besine göre çok daha hızlı bir şekilde yok eden ve gelişimini hızlandıran çam balı düzenli olarak tüketildiğinde odaklanma süresini artırmaktadır. 

Faydalı olduğu kadar lezzetli, tatlı mı tatlı bir besin olan çam balını 2 yaşından büyük çocuk ve yetişkinler kahvaltıda ekmeğin üzerine sürerek, cevizle birlikte ya da içeceklerin içerisine ilave edilmiş olarak tüketebilir.

2. Ceviz

Hemen herkesin bildiği gibi ceviz, beynin gelişimini destekleyen en önemli besinlerden bir tanesidir. İçeriğindeki omega yağları ile hafızanın güçlendirilmesine yardımcı olan ceviz, B, C, E ve K vitaminleri açısından da oldukça zengin olması nedeniyle vücudun ihtiyaç duyduğu vitaminlerin birçoğunu karşılar. 

Özellikle her sabah kahvaltı öncesi tüketilen ceviz, dikkat dağınıklığını ortadan kaldırarak dikkat eksikliğini gidermeye yardımcı olabilir. 

3. Fındık

çuvaldan ve tabaklardan masanın üzerine yayılan fındık taneleri

A vitamini bakımından zengin bir besin kaynağı olan fındık, dikkat eksikliği yaşayan kişilerin vitamin ihtiyacını karşılar. Gün içerisinde tüketilen 1 avuç çiğ fındık, beyin hücrelerini koruyarak dikkat eksikliğinin önüne geçer, okulda ya da iş yerinde çok daha konsantre olmuş bir şekilde çalışmanıza destek olur. 

Kalsiyum, demir ve magnezyum açısından da zengin olması nedeniyle fındık, pek çok anlamda yararlı olan lezzetli kuruyemişler arasında yer almaktadır.

4. Havuç

Dikkat eksikliği şikayeti yaşayanlara yardımcı olabilecek bir diğer besin ise C vitamini zengini havuçtur. Yalnızca dikkat eksikliğini gidermekle kalmayıp bağışıklık sistemini de güçlendiren bir sebze olan havuç, suyu sıkılarak tüketildiğinde özellikle çocuklarda yaşanan dikkat eksikliğini gidermenin lezzetli ve en doğal alternatifi olacaktır. 

Buna ek olarak yemekleriniz ilave etmiş olduğunuz havuç dilimlerinin unutkanlık, kanser ya da kronik baş ağrısı gibi pek çok rahatsızlığa da iyi geldiği bilinmektedir. 

Özellikle kış aylarında hastalıklara karşı kendinizi koruyabilmek için bağışıklık sisteminizi nasıl güçlendirebileceğinize dair ipuçlarının yer aldığı Bağışıklık Sistemi Güçlendirme Önerileri başlıklı içeriğimize göz atmanızı öneririz. 

5. Ispanak

Bir tabağın üzerindeki ıspanak yaprakları

Dikkat eksikliğine ne iyi gelir sorusunu yanıtlarken en sağlıklı yiyeceklerden biri olan ıspanağı eklememek olmaz. İsterseniz detoks içeceği olarak isterseniz hazırlamış olduğunuz enfes salatanın bir parçası olarak isterseniz de yemek olarak tüketeceğiniz ıspanak, dikkat eksikliğini gideren en doğal bitkilerden bir tanesidir.  

6. Kırmızı Et

Daha önce de belirtmiş olduğumuz gibi dikkat eksikliğine neden olan pek çok faktörden söz edilebilir. Bunlardan bir tanesi de demir ve B vitamini eksikliğidir. Demir ve B vitamini açısından oldukça zengin bir besin kaynağı olan kırmızı et ise bu nedenlerden kaynaklanan dikkat eksikliğinin önüne geçebilir. 

Düzenli olarak ve yeteri kadar tüketildiği takdirde beyin hücrelerini koruyan ve yenileyen kırmızı et, dikkat dağınıklığını da ortadan kaldırır. Kırmızı eti düzenli olarak tüketmenin fazla tüketmekle ilişkili olmadığını belirtmekte de fayda var çünkü birçok besin gibi kırmızı et de gereğinden fazla tüketildiği takdirde çeşitli sağlık sorunlarını beraberinde getirebilir.

7. Beyaz Peynir

tabağın üzerinde duran dilimlenmiş beyaz peynir

Dikkat eksikliiğine iyi gelen bir diğer besin ise sabah kahvaltılarının en faydalı süt ürünlerinden biri olan , salatalara, poğaçalara ve böreklere lezzet katan beyaz peynir. Yüksek oranda protein ve kalsiyum içeren beyaz peynir, bu özelliği ile dikkat eksikliğini gidermeye yardımcı olur. 

Daha etkili sonuç alabilmek için dilerseniz beyaz peyniri bir parça cevizle birlikte tüketebilirsiniz. Bu sayede hem lezzetli hem de sağlıklı bir atıştırmalık hazırlamış olursunuz. 

8. Balık

İçerisinde bulunan fosforla desteklenen omega 3 zengini balık, dikkat eksikliği yaşayan kişilerin olmazsa olmaz ana besin kaynakları arasında yer almaktadır. Dikkat ve odaklanma sorunu yaşayanlara birebir olan balık, fırında ya da ızgarada pişirildiğinde lezzetine lezzet katarken faydalı özelliklerinden de hiçbir şey kaybetmez. 

9. Yumurta

dikkat eksikliğine ne iyi gelir sorusuna yanıt olabilecek yumurtalar

En faydalı proteinlerden biri olan yumurta, pek çok faydasının yanı sıra dikkat eksikliğine ne iyi gelir sorusuna da cevap olan bir besindir. Hem omega 3 bakımından zengin olan hem de içerdiği kolin değeri yüksek olan yumurtayı, 7’den 70’e dikkat eksikliği yaşayan herkes tüketebilir. 

Kas gelişimini de desteklemesi nedeniyle özellikle sporcular tarafından tercih edilen yumurta, odaklanmayı arttıran bir besin olduğu için yapılan sporun çok daha dikkatli yapılmasına ve bu sayede istenilen verimin elde edilmesine de yardımcı olur. 

Bu listede yer almayan ama dikkat eksikliğine iyi gelen daha pek çok besinden söz etmek mümkün. Beslenme rutininize bu besinleri ekledikten sonra zamanla dikkat eksikliğinizin azaldığını ve bir işe konsantre olma sürenizin arttığını fark edeceksiniz.

Bunun yanı sıra düzenli beyin egzersizleri ve doğada vakit geçirmek adına yaptığınız kısa yürüyüşlerle yaşadığınız dikkat eksikliği sorununu çok daha kısa bir süre içerisinde çözüme kavuşturabilirsiniz. 

Düzenli olarak yürüyüş yapmanın bedeninize sağladığı faydalar hakkında bilgi almak isterseniz Sağlığın İlk Adımı Olan Yürüyüşün Faydaları başlıklı içeriğimizi inceleyebilirsiniz.

Eğer yürüyüş yapabileceğiniz bir sakin bir yer arıyorsanız dört bir yanı Soğuk Su Milli Parkı ile çevrili olan, Kızılcahamam’ın gözde termal oteli Çam Otel’i tercih edebilir, eşsiz bir manzaraya karşı sevdiklerinizle birlikte ya da yalnız başınıza doğa yürüyüşleri yapabilirsiniz. 
 

*
*



* Ad Soyad ve E-posta adresi zorunludur. E-posta adresiniz gizli kalacaktır.

Klinik Hotel - Çevreye Duyarlı Tesis - U.S Green Building Council