Blog

Kurumsal Organizasyon Nedir? Nasıl Planlanır?

Kurumsal Organizasyon Nedir? Nasıl Planlanır?

bir organizasyonda bir araya gelen iş insanları

Kurumsal organizasyon, kurum ve kişlere iş dünyasında gerçek anlamda güç ve prestij kazandıran; tanınırlıklarını arttıran önemli faaliyetlerden biridir. Elbette organizasyonun niteliği, ulaşmak istediği kitle, amacı ve daha birçok etken; kurumsal organizasyonların planlanma sürecinde etkisini göstermektedir. Peki organizasyon nedir? 

Günümüzde, hem marka bilinirliğinin arttırılması hem de çalışanlar arasındaki organik etkileşimi arttırma noktasında kurum içi faaliyetlerin önemi büyüktür.

Eğer siz de kurumunuzda bir organizasyon planlamak istiyorsanız, organizsyon ve dolaylı olarak da kurumsal organizasyon kavramını ele aldığımız, kurumsal faaliyet türlerine değindiğimiz ve bu sürecin nasıl planlanacağına dair ipuçları verdiğimiz yazımızın, zihninizde dolaşan tüm sorulara yanıt vereceğinden eminiz!

Kurumsal Organizasyon Nedir? 

Kurumsal organizasyonlar, kurumsal yapıların çalışmalarını maksimum verim elde edecek şekilde devam ettirebilmeleri noktasında hayati rol oynayan etkinlikler olarak ön plana çıkmaktadır. Kurumsal organizasyon konusunu tüm hatları ile ele almadan önce, organizasyon nedir konusunu detaylı olarak incelemek daha faydalı olacaktır. 

Organizasyon, birden fazla kişi ya da grubun çeşitli amaçlar doğrultusunda bir araya gelerek yapmış oldukları aktivitelerin geneline verilen addır. Pek çok farklı kategoriye ayrılan organizasyonlarda, bir araya gelmek için belirlenen hedef aslında organizasyonun niteliğini belirleyen temel yapıtaşıdır. 

İçerisinde pek çok farklı sektör ve kurum barındıran günümüzün iş dünyasında, en çok gerçekleştirilen organizasyonlardan bir tanesi ise kurumsal organizasyonlardır. Kurumsal etkinlikler, hem kurum içi hem de sektördeki paydaşlarşa birlikte gerçekleştirilebilen çeşitli faaliyetler olarak ifade edilebilir. 

Peki ama kurumsal etkinlikler kaç ayrı kategoride incelenir? Organizasyon nedir sorusunu yanıtladıktan sonra gelin kurumsal organizasyon çeşitlerini sıralayalım. 

Kurumsal Organizasyon Çeşitleri 

ofis masası

Daha önce de sözünü etmiş olduğumuz gibi kurumsal organizasyonlar gerçekleştirilme nedenine bağlı olarak farklı sınıflara ayrılabilirler. Başlıca kurumsal organizasyon çeşitleri ise aşağıdaki gibi sıralanabilir: 

Fuarlar 

Fuarlar, hem yurt içinde hem de yurt dışında gerçekleştirilen, kurumun paydaşları veya hedef kitlesi ile direkt olarak temas etmesine yardımcı olan etkinliklerdir. Kurumlar bu tür organizasyonlara, yer aldıkları sektöre de bağlı olarak yıl içerisinde bir veya daha çok kez katılım gösterebilir. 

Profesyonel bir şekilde gerçekleştirilmesi, marka imajı için oldukça kritik olan fuarlar, markaların yaptığı işi ve ortaya çıkardıkları ürünleri tanıtabilmeleri için mükemmel bir seçenektir. 

Toplantılar 

Toplantılar, genellikle kurum içinde, çalışan ve paydaşlarla yapılan değerlendirme ve planlanmalardır. Kişi sayısının masaya yatırılan konunun niteliğine göre belirlendiği toplantılar, şirketin geleceği ile kararların alındığı; yapılan kurumsal çalışmaların değerlendirildiği ve verimliliğin ölçüldüğü etkinliklerindendir. 

Toplantının verimliliği açısından nasıl planlandığı ve yönetildiği çok önemlidir. Bu konu hakkında ayrıntılı bilgi edinmek için Etkili Bir Toplantı Yönetimi Nasıl Olmalıdır? başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz. 

Seminerler 

Seminerler, kurum çalışanlarının performanslarını iyileştirmek adına dışarıdan gelen anlatıcıların katılımı ile gerçekleştirilen bilgilendirici organizasyonlardır. Buna ek olarak seminerler, kurum çalışanlarının bilgi ve tecrübelerini farklı kurum çalışanlarını aktarabilmeleri için de planlanabilir. 

Seminerlerde sağlanan bilgi akışı sayesinde çalışanların gelişimi desteklenirken bu durum şirket içi verimliliği de etkiler ve kısa sürede olumlu etkilerini gösterir. 

İç İletişim Organizasyonları 

Kurum içi iletişim, çalışanların motivasyonunu etkileyen en önemli konulardan bir tanesidir. Geçmişte çok önem verilmese de günümüzün çalışma ortamında kurumların değer verdiği ve kurum kültürünün oluşmasında önemli bir yere sahip olan iç iletişim organizasyonları, kurumsal yapıya da bağlı olarak birden farklı biçimde gerçekleştirilebilir. 

Yeni yıl ve doğum günü kutlamaları, hoş geldin veya veda partileri ve hafta sonu yapılan ekip içi etkinlikler, iç iletişim organizasyonlarına örnek olarak gösterilebilir. 

Elbette kurumlarda gerçekleştirilen kurumsal faaliyetler sizlerle paylaştıklarımız ile sınırlı değil. Şirketin büyüklüğü, çalışan sayısı ve organizasyonel yapısına bağlı olarak bu konuya verilen örnekleri çoğaltmanın mümkün olduğunu da belirtmekte fayda var. 

Kurumsal Organizasyonlar Nasıl Planlanır? 

organizasyon nedir sorusunun yanıtını arayan ve organizasyon planlayan iki iş arkadaşıGerçekleştirilecek kurumsal organizasyonun başarılı olması için planlama sürecinin iyi yürütülebilmesi çok önemlidir. Eğer kurumunuz için bir kurumsal organizasyon planlıyorsanız dikkate almanız gereken temel noktaları aşağıdaki gibi sıralayabiliriz: 

  1. Organizasyon Amacının Belirlenmesi 

Organizasyon sürecini planlamadan önce ilk olarak organizasyonun amacını belirlemek gerekiyor. Örnek verecek olursak kurum çalışanlarının motivasyonunu arttırmak veya paydaş iletişimini güçlendirmek; kurumsal organizasyonlarda amaç olarak gösterilebilir. 

  1. Organizasyon Sunumuna Karar Verilmesi 

Organizasyonun amacına karar verildikten sonra atılması gereken ilk adım organizasyon temasının belirlenmesidir. Örneğin eğer kurum içi çalışanlarla yapılan bir organizasyon planlanıyorsa ve amaç çalışanları motive etmek ise; mekanı buna uygun olarak dekore etmek gerekecektir. 

Yeni yıl organizasyonlarında şirketler, kırmızının ön planda olduğu bir tema belirlerken, hoş geldin etkinliklerinde ya da veda organizasyonlarında da kurumsal kimliğe uygun bir temada karar kılınmaktadır. 

  1. Organizasyon Bütçesinin Belirlenmesi 

Bireysel ya da kurumsal olarak yapılan tüm organizasyonlarda bir bütçeye ihtiyaç duyulur. Elbette bütçenin belirlenmesinde temel kriter organizasyonun niteliği bu etkinliğe katılacak kişi sayısıdır. 

Bu anlamda bütçe planının ayrıntılı olarak yapılması, daha sonra ortaya çıkabilecek ihtiyaçlar için kafa karışıklığı oluşmasını engeller. 

  1. Organizasyon Mekanına Karar Verilmesi 

Organizasyon planı oluştururken kritik öneme sahip olan bir diğer madde ise organizasyonun yapılacağı mekanın, organizasyona uygunluğu. 

Bu organizasyonlar kurum içinde uygun olan bir alanda yapılabileceği gibi katılımcı sayısı ve başka faktörler göz önünde bulundurularak başka bir mekanda da planlanabilir. 

Mekan seçiminde dikkate alınması gereken ayrıntıları ise şu şekilde sıralamak mümkün: 

Eğer katılımın çok olduğu bir organizasyon planlanıyorsa, tüm katılımcılara ulaşabilmek adına mekanda bulunan ses ve görüntü sistemleri iyi değerlendirilmelidir. 

Mekanın büyüklüğüne, katılımcı sayısına göre karar verilmelidir. Özellikle ülke genelinde yapılan faaliyetlerde katılımcı sayısı yüksek olacağından mekanın da buna uygun büyüklükte olması önerilir. 

Eğer birkaç gün sürecek bir kurumsal faaliyet planlanıyorsa, katılımcıların konaklama ve ulaşımları göz önünde bulundurulmalı, organizasyon alanının konumuna bu temel ögeler doğrultusunda karar verilmelidir.  

  1. Organizasyon Sonrası Yönetim

Organizasyon planı yaparken göz önünde bulundurulması gereken bir diğer önemli ayrıntı da etkinlik sonrası sürecin en iyi şekilde yönetilmesidir. Yapılan kurumsal faaliyet ne kadar başarılı olursa olsun sonrası için bir aksiyon planı oluşturulmadığı takdirde istenildiği kadar verimli olmayacaktır. 

Bunun için organizasyon başarısı, katılımcılara yapılan anket ve çeşitli testler ile değerlendirilmeli ve diğer organizasyonlar da elde edilen veriler ışığında planlanmalıdır. 

Sizler için organizasyon nedir sorusunu yanıtladık ve kurumsal organizasyon sürecinin planlama ve yönetim süreçlerine değindik. Vermiş olduğumuz bilgiler her ne kadar kurumsal organizasyon özelinde gibi görünse de aslında bireysel etkinliklerin de bu şekilde yapılması, sürecin çok daha pürüzsüz tamamlamasına ve istediğiniz başarıya ulaşmasına yardımcı olur. 

çam otel toplantı odasıSon olarak her türlü kurumsal ve toplu organizasyonlarınız için misafirlerine 5 yıldızlı otel konforunda hizmet veren Çam Otel’i tercih edebileceğinizin de altını çizelim. Kalitesini hem odalarına hem de farklı ihtiyaçlara yönelik çözümler sunan toplantı odalarına yansıtan Çam Otel’de kurumunuz için tüm organizasyonlarınızın planlamasını yapabilir; katılımcılarınızı en iyi şekilde ağırlayabilirsiniz. 

Bu doğrultuda tüm organizasyonlarınız için bizimle iletişime geçebilir, en doğru toplantı salonuna karar vererek rezervasyonunuzu yaptırabilirsiniz

Sizler için hazırladığımız diğer içeriklerimiz için blog sayfamızı ziyaret edebilirsiniz
 

*
*



* Ad Soyad ve E-posta adresi zorunludur. E-posta adresiniz gizli kalacaktır.

Klinik Hotel - Çevreye Duyarlı Tesis - U.S Green Building Council