" /> Stresten Kurtulmanıza Yardımcı Olacak Rahatlama Egzersizleri
:

Derin bir nefes alın. Şimdi bırakın. Farkı göreceksiniz… Nefesiniz, stresten çıkma ve daha az endişeli hissetmeniz için güçlü bir araçtır. Bazı basit nefes egzersizleri, düzenli rutininizin bir parçası olursa hayatınızda olumlu ve büyük bir fark yaratabilir. Birçoğumuz için stres, stresli bir günün sonunda televizyonun önünde hissettiğimiz baş ağrısı ve yorgunluktur. Stresle etkili bir şekilde mücadele etmek için vücudun doğal gevşeme noktalarını aktive etmemiz gerekir. Derin nefes alma, meditasyon, ritmik egzersiz ve yoga gibi rahatlama egzersizleri uygulayarak bunu yapabilirsiniz. Bu aktivitelerin hayatınıza uyarlanması günlük stresin azaltılmasına, enerjinizi ve ruh halinizi artırmanıza, zihinsel ve fiziksel sağlığınızı geliştirmenize yardımcı olabilir.

Stresten kurtulmak için yapacağınız rahatlama egzersizlerine başlamadan önce şu ipuçlarını göz önünde bulundurmalısınız:

  • Solunum egzersiziniz için sessiz bir mekanınız var mı?
  • Kendinizi zorlayacak mısınız? Kendinizi zorlamak daha çok strese girmenize neden olabilir.
  • Rahatlama egzersizleri hareketlerini günde birkaç defa yapabilecek misiniz?
  • Rahat kıyafet giyme alışkanlığınız var mı?

Birçok rahatlama egzersizleri sadece birkaç dakika sürer. Daha fazla zamanınız olduğunda, 10 dakika ya da daha da fazla sürede yaparak maksimum fayda da sağlayabilirsiniz.

manzara karşısında rahatlama egzersizi yapan bayan

Stresten Kurtulmanıza Yardımcı Olacak Rahatlama Egzersizleri

Derin nefes

Çoğu insan göğsüne kısa, sığ nefesler alır. Bu sizi endişeli hissettirebilir ve enerjinizi azaltır. Bu teknikle, daha derin nefeslerin nasıl alınacağını, diyaframınıza nasıl hükmedeceğinizi öğreneceksiniz.

Öncelikle rahatlamalısınız. Sırt üstü ya da başınızın altında bir yastık alarak yerde uzanabilirsiniz. Daha sonra burnunuzdan nefes almalısınız. İçinizi iyice hava ile doldurmanız şart. Bir elinizi karnınıza, diğer elinizi göğsünüze yerleştirin. Nefes alırken, karnınızın yükseldiğini hissedin. Nefes verirken ise karnınız içeri doğru çekilmeli. Karnınızdaki el, göğsünüzdeki elden daha fazla hareket etmelidir. Üç kere daha dolu dolu, derin nefes alın.

Nefes odak

Derin nefes alırken, daha rahat hissetmenize yardımcı olmak için zihninizde bir resim ve bir kelime veya sevdiğiniz bir şeyi kullanın. Eğer gözleriniz açıksa kapatın. Birkaç büyük, derin nefes alın. Bunu yaptığınız gibi, havanın bir huzur ve sakinlik duygusuyla dolu olduğunu hayal edin. Vücudunuzda olumlu şeyleri hissetmeye çalışın. Nefes verin. Bunu yaparken, havanın stres ve gerginlikle birlikte gittiğini hayal edin. Şimdi nefesinizle beraber bir kelime veya ifade kullanın. Nefes alırken, aklınızda, “Huzur ve mutlulukla nefes alıyorum” cümlesi bulunsun.Nefes verirken ise, aklınızda, “Stres ve gerginliği veriyorum” cümlesi olsun.

Bu eyleme 10 ila 20 dakika boyunca devam edin.

güneş batımında manzaraya karşı rahatlama egzersizi yapan bayan

Eşit Zaman

Bu alıştırmada, ne kadar süreyle nefes aldığınızı ve verdiğinizi analiz edeceksiniz. Zaman içinde, bir seferde ne kadar nefes alıp verebileceğinizi ise planlayacaksınız. Bu sayede nefes egzersizleriniz de artmış olacak. Yere veya bir sandalyede rahatça oturun. Burnunuzdan nefes alın. Beşe kadar sayın. Bu eylemi birkaç kez tekrarlayın.

Kas Gevşetme

Bu teknikte, bir kas grubunun gerginliğini hafifletmek amaçlanmaktadır. Kas gevşemesi eylemi, fiziksel ve zihinsel olarak rahatlamanıza yardımcı olur. Öncelikle yere rahatça uzanın. Rahatlamak için birkaç derin nefes alın. Ayaklarının kaslarını gergin hale getirin.  Nefes verirken ise ayaklarınızdaki gerginliği serbest bırakın.

Nefes alırken baldır kaslarınızı gergin hale getirin. Nefes verirken bu gerginliği serbest bırakın. Vücudunu yukarı kaldırın. Her kas grubunu gerginleştirin. Bu, bacaklarınızı, karnınızı, göğsünüzü, parmaklarınızı, kollarınızı, omuzlarınızı, boynunuzu ve yüzünüzü harekete geçiren bir tekniktir.

pembe yoga mat'i üzerinde yoga yapan bayan

Aslanın Nefesi

Bu egzersizi yaparken, bir aslan olduğunuzu hayal edin. Nefesinizi büyük kocaman bir ağızla alıp verin. Adeta kükrüyormuş gibi davranın.  Yere veya bir sandalyeye rahatça oturun. Burnunuzdan nefes alın, karnınızı tamamen hava ile doldurun. Artık nefes alamıyorsanız, ağzınızı olabildiğince geniş açın. B işlemi birkaç kez tekrarlayın.

Masaj

Bir spa veya sağlık kulübündeki profesyonel bir masajın stresi azaltmaya, ağrıyı hafifletmeye ve kas gerginliğini azaltmaya ne kadar yardımcı olabileceğini zaten biliyorsunuzdur. Farkında olmadığınız şey, evde aynı şeylerin çoğunu deneyimleyebileceğiniz ya da kendi kendinize masaj yaparak rahatlayabileceğiniz olgusudur. Yoğun bir günün sonunda ya da yatmadan önce gevşemenize yardımcı olmak için kendinize masaj yapmak amacıyla birkaç dakikanızı ayırın. Gevşemeyi arttırmak için aromatik yağ, kokulu losyon kullanabilirsiniz.

gülme egzersizi yapan bayan

Gülme Egzersizleri

Güldüğünüz zaman endişeli hissetmeniz oldukça zorlaşır. Gülme eylemi sağlığınız için iyidir ve stresi azaltmanızı da sağlar. Gülmek vücutta şu olumlu etkileri sağlar:

  • Vücudunuza ve organlarınıza daha fazla oksijen kazandırır.
  • Stresi ortadan kaldırır ve rahatlatır.
  • Kaslarınızı gevşeterek gerginliği giderir.
  • Uzun vadede kahkaha, bağışıklık sisteminizi ve ruh halinizi iyileştirmeye de yardımcı olabilir.

Yoga Dersleri

Yoga, tüm yaş grupları arasında popüler bir stres azaltma ve rahatlama egzersizi yöntemi haline gelmiştir. Yoga stilleri farklı olsa da, çoğu kişi ortak bir hedef paylaşır: Bedene ve zihne rahatlık vermek. Yoga öncelikle vücut ve nefes farkındalığını oluşturarak işe başlar. Bazı çalışmalar yoganın ruh sağlığı üzerindeki etkisini incelemiştir. Genel olarak, yoganın ruh halini geliştirdiğini ve hatta depresyon ve anksiyetenin tedavisinde antidepresan ilaçlar kadar etkili olabileceğini bulmuşlardır. Genel olarak, stres ve anksiyete için yoganın yararı, sinir sistemi ve stres tepkisi üzerindeki etkisiyle ilişkili görünmektedir. Yoga, kortizol seviyelerini, kan basıncını ve kalp hızını azaltmaya yardımcı olabilir ve duygudurum bozukluklarında da oldukça faydalıdır.

Evde çeşitli yoga egzersizleri yaparak stresi hayatınızdan çıkarmanız mümkün olmaktadır.

özel taşlı masaj yaptıran bayan

Gevşemeye Ne Zaman İhtiyaç Duyarsınız?

Rahatlama egzersizleri, sizin gevşemenizi sağlar. Peki bu egzersizlere vücudumuz ne zaman ihtiyaç duyar? Bunun sinyalleri var mıdır? Stres, sinir sisteminizi altüst ettiğinde, bedeniniz sizi “Dövüş” için hazırlayan kimyasallarla dolar. Bu durum, hızlı hareket etmeniz gereken acil durumlarda hayat kurtarıcı olabilir. Fakat günlük yaşamın stresleri tarafından sürekli bir biçimde aktif hale geldiğinde, vücudunuzu aşağı çekip duygusal sağlığınıza zarar verebilir. Ek olarak fiziksel açıdan da gereksiz yere yorulmuş olursunuz. Hiç kimse tüm stresi önleyemez, ancak gereksiz stres kaynaklarından da kurtulmak mümkündür. Derin bir dinlenme durumu ve gevşemenin tekniklerini öğrenerek stresin tüm zararlı etkilerini ortadan kaldırabilirsiniz. Rahatlama bedeninizi ve zihninizi dengeli bir hale geri getirir.

Rahatlama gerçekleştiği zaman;

  • Kalp hızı yavaşlar
  • Nefes alışverişi yavaşlar ve derinleşir
  • Kan basıncı düşer veya stabilize olur
  • Kaslar rahatlar
  • Beyne kan akışı artar

Sakinleştirici fiziksel etkilerine ek olarak, gevşeme tepkisi enerjiyi artırır, odaklanmayı güçlendirir, hastalıkla savaşır, ağrıları ve acıları hafifletir, problem çözme yeteneklerini arttırır ve motivasyonla verimliliği üst seviyeye çeker.

Sizler de Çam Termal Otel’in eşsiz doğal çevresi ve kusursuz hizmetinden faydalanmak için hemen rezervasyon yaptırıp, huzuru en tatlı hali ile hissedebilirsiniz! Rahatlamak için misafirlerimize özel olarak tasarladığımız masaj ve spa fırsatlarımızdan faydalanmayı unutmayın…

css.php