Blog

Bağışıklık Sistemi Güçlendirme Önerileri

Bağışıklık Sistemi Güçlendirme Önerileri

Vücudumuzun bağışıklık sistemi, hastalıklarla mücadele ederek sağlığı korumaya çalışan bir mekanizmadır. Tam da bu nedenle bağışıklık sistemi güçlendirme önerilerimizi dikkate almalı ve bağışıklığın zayıflamasından kaynaklanabilecek olumsuz durumların önüne geçmeye önem vermelisiniz. 

Bağışıklık sistemi; öğrenebilen, düşünebilen ve hatırlayarak çözüm üretebilen bir sistemdir. Buna göre, atalarımızdan genetik yollarla bize aktarılan bilgileri kullanarak hastalıklarla savaşmak için refleks geliştirir. Geçmişten gelen bilgileri yeni durumlarla değerlendirebilme yetisine sahip bağışıklık sistemi, bu sayede ilk defa karşılaştığı hastalıklara karşı bile çözümler üretebilmektedir.

Buradan yola çıkıldığında insan sağlığında kritik bir rol oynayan bağışıklık sistemini güçlendirmenin hayati bir öneme sahip olduğu daha iyi anlaşılabiliyor. Peki bağışıklık sisteminizi kuvvetlendirmek için sizin yapabileceğiniz şeyler nelerdir?

10 Etkili Bağışıklık Sistemi Güçlendirme Önerisi

Kumsalda torunu ile top oynayan yaşlı adam

Aslında hemen herkes, bağışıklığını korumak ve güçlendirmek için gereken pek çok adımı günlük hayatında gerçekleştiriliyor. Çünkü vücut, kendisi için gereken takviyelerin alınması için adeta bir sinyal gönderiyor. Örneğin güneşe çıkma isteğinizin doğması, canınızın et yemeği çekmesi, uykunuzun gelmesi, hareketsiz kaldığınız zamanlarda vücudunuzun bazı bölgelerinde ağrı oluşması esasında çoğu zaman birer sinyalden ibaret.

Fakat elbette her dürtünün bir sinyal olduğunu söylemek, pek doğru olmayacaktır. Diğer yandan vücudunuzun bir sinyal göndermesini beklemek yerine sağlığınızı korumaya önem vermeniz, herhangi bir sorun yaşamanızın önüne geçeceği gibi bağışıklık sisteminizi de güçlendirmenize önayak olacaktır. 

O halde dilerseniz artık, sağlığınız ve konforunuz için her şeyi eksiksiz bir şekilde düşünmeyi misyon edinen Çam Otel’in sizin için derlediği bağışıklık sistemi güçlendirme önerilerini sıralamaya başlayalım.

1. Kaliteli Proteinler Alın

Mermer zemin üzerindeki servis tahtasının üzerinde duran dört parça kırmızı et

Protein yönünden zengin besinlerin bağışıklık dostu olduğunu mutlaka vurgulamamız gerekiyor. Çünkü proteinler, vücudun temel işlevini yerine getirmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Özellikle sporcuların proteinli besinler tüketmelerinin de asıl nedeni, proteinin kas gelişimi ve onarımına büyük bir katkıda bulunmasıdır. 

Dolayısıyla hayvansal gıdaların yanı sıra protein içeriğine sahip meyve ve sebzeler tüketerek siz de bağışıklığınızı kuvvetlendirebilirsiniz. Buna göre kırmızı et, beyaz et, baklagiller, süt ve süt ürünleri, badem ve kabak çekirdeği gibi kuruyemişleri ölçülü bir şekilde tüketmeye özen göstermenizi tavsiye ederiz. 

2. Kuru Baklagilleri Göz Ardı Etmeyin

Tahta kaşıklar içinde duran kuru baklagiller

Vitamin ve mineral içeriği yüksek olan kuru baklagiller, bağışıklık sisteminin hücre onarımına yardımcı olup enfeksiyona neden olan organizmalarla savaşmasını destekler. Bu nedenle kuru baklagilleri haftalık beslenmenin önemli bir parçası olarak görmek gerekiyor. Örneğin haftada iki veya üç defa kuru fasulye, nohut, mercimek gibi baklagillerden yemek yapılabilir.

Ayrıca çorba yapımında da kuru baklagillerden yararlanabilir, hatta kuru baklagilleri salata malzemesi olarak kullanarak sofranızı çeşitlendirme fırsatı da yakalayabilirsiniz. Bu sayede özellikle çocukları baklagil tüketimine teşvik edebilmeniz de mümkün. 

3. Öğünlerinizde Probiyotiklere Yer Verin

Bağışıklık sistemi güçlendirme yöntemleri arasında sayılan bir kavanoz yoğurt ve yanında duran tahta kaşık

Güçlü bir bağışıklık sisteminin olmazsa olmazlarından probiyotiklerin doğal yollarla vücuda alınmasına önem vermenizi tavsiye ederiz. Kefir, yoğurt, turşu gibi içecek ve yiyecekler sayesinde doğal bir şekilde alabileceğiniz probiyotikler, vücut direncinizin kırılmasını önlemede oldukça etkili olacaktır.

Probiyotikler, mide ve bağırsakları koruyucu yönüyle bağışıklık sisteminin en önemli elemanlarının sorunsuz bir şekilde işlemesini sağlamaktadır. Öte yandan eğer takviye besinler yoluyla probiyotik ihtiyacınızı karşılamayı tercih ederseniz, güvenilir markaların ürünlerini kullanmanız yararınıza olacaktır. 

4. Taze Meyve ve Sebze Tüketin

Ahşap bir kasa dolusu taze sebzeler

Vücut için gerekli besin değerlerini alabilmek için mevsim meyvelerini ve sebzelerini tüketmeye dikkat etmenizi de öneririz. Ancak tek bir meyve veya sebze türüne yönelmek pek doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Yani tükettiğiniz meyve ve sebzeleri çeşitlendirmenizde fayda var. Böylece her bir meyve ve sebzenin kendine özgü faydalarından yararlanabilirsiniz.

Taze sebze ve meyvelerin genel anlamda bağışıklık sisteminin bel kemiğini oluşturduğunu göz önünde bulundurmak gerekiyor. Dolayısıyla mevsiminde meyve tüketerek, çeşitli sebzelerden yemekler yaparak, aşırı tüketimden kaçınarak bağışıklığınızı güçlendirebileceğinizi rahatlıkla söyleyebiliriz.

5. Yeteri Miktarda Su İçin

Cam matarasından su içen kadın

Su, canlı yaşamının hayati bir ögesidir. Aç kalındığında bir süre yaşamak mümkün olsa da susuz kalındığında çok kısa bir süre içinde hayat sona ermektedir. Fakat yeteri miktarda su tüketmek kadar kaliteli, yani ideal değerlere sahip içme suyu tüketmek de son derece önemlidir. 

Suyun hayatımızdaki yerini konu alan Yaşam İçin Suyun Önemi Hakkında Ne Kadar Bilgi Sahibisiniz? başlıklı içeriğimizi inceleyerek bu anlamda daha fazla fikir sahibi olabilirsiniz. 

Vücudumuz ter, idrar ve hatta nefes alma yoluyla dahi sıvı kaybı yaşar. Dolayısıyla kaybedilen sıvının yerine dışarıdan su takviyesi yapmak gerekmektedir. Yeteri miktarda su tüketimi olmadığında ise vücudun diğer yapı taşları ile birlikte elbette bağışıklık sistemi de olumsuz etkilenecektir.

6. Uykunuzu Almaya Dikkat Edin

Bembeyaz örtülerle kaplı yatağında mutlu bir şekilde uyuyan kadın

Uyurken vücudumuz serotonin hormonu salgılar ve bu hormon, bağışıklık sistemi için son derece önemlidir. Düzenli ve yeterli uyku, bağışıklık sisteminin karşılaştığı herhangi bir hastalığa karşı daha hızlı reaksiyon göstermesine önayak oluyor. Buradan yola çıktığımızda özellikle geceleri yeteri kadar uyuyan, dinlenmiş bir vücudun uyku düzeni bozuk olan bir vücuda kıyasla rahatsızlıklara karşı direncinin çok daha fazla olduğu rahatlıkla gözlemlenebilir.

Yetersiz ve kalitesiz uyku ise vücudu yalnızca hastalıklara karşı dayanıksız hale getirmekle kalmıyor; stres seviyesinin yükselmesine, odaklanma sorunları yaşanmasına ve psikolojinin bozulmasına da yol açıyor. Ortalama yetişkin bir insanın ise günde ortalama 7 ila 9 saat uyuması gerektiğini belirtmeden geçmeyelim.

7. Kişisel Bakımınıza Önem Verin

Şampuan ve sabun gibi çeşitli kişisel bakım ürünleri

Bağışıklık sistemi güçlendirme önerileri arasında kişisel bakımı saydığımıza şaşırmış olabilirsiniz. Halbuki bireysel temizliğe yeteri kadar önem vermesi, hastalıklarla mücadelenin ilk ve en önemli kurallarından biri olarak nitelendirilebilir. Bildiğiniz gibi gün içinde birçok yüzey ile temas ediyor, toza ve kire maruz kalıyor ve elbette diğer insanlarla etkileşime geçiyoruz.

Bunun sonucunda ise bakteriler ve diğer organizmalar vücuda girme fırsatı bulabiliyor. Kişisel hijyen bu noktada devreye giriyor. Bundan kaynaklanabilecek olumsuz durumların yaşanmaması adına en başta elleri gün içinde sık sık yıkayarak, vücut temizliğine önem vererek ve dişleri fırçalayarak bağışıklık sistemi için bir kalkan oluşturabilmeniz mümkün.

8. Hareketsiz Kalmayın

Ayakkabısını bağlamakta olan adamın önünde duran dambıl ve havlu ile su matarası

Bedenimiz, hareket etmek üzere tasarlanmış kusursuz bir yapıya sahiptir. Uzun süre hareketsiz kalmak, beden sağlığını tehdit etmektedir. Düzenli olarak egzersiz yapmak ise kalp-damar sistemini olumlu yönde etkilerken virüs ve bakterilerle savaşmaya da yardımcı oluyor. 

Özet olarak hareketsiz kalmanın bağışıklığı zayıflattığı sonucuna rahatlıkla ulaşılabilir. Bunun sonucunda ise vücut, enfeksiyon hastalıklarının yanı sıra obezite, şeker hastalığı, tansiyon, kalp rahatsızlıkları ve hiç şüphesiz ki metabolizma hastalıklarına karşı hazırlıksız olacaktır. 

Bu gibi durumlarla karşılaşma riskini düşürmek için en azından her gün hafif tempoda yarım saat yürüyüş yapmak yararınıza olacaktır. Uzmanlar, bu kadar basit bir egzersizin bile bağışıklık sisteminize etki ederek sizi hastalıklardan koruyacağına işaret ediyor. Özellikle açık havada yapılan egzersizler, vücudu daha zinde hissettirmeye yardımcı oluyor.

9. Zararlı Maddeler Tüketmeyin

Sigara içilmez işareti çizilmiş olan bir not kağıdı tutan kadın eli

Herkesin bildiği gibi tütün ürünleri, alkollü ürünler ve uyuşturucu maddeler, bağışıklık sistemini savunmasız bırakmaktaktadır. Üstelik bağımlılık yarattığı için zayıflayan bağışıklık sisteminin sayısız hastalıkla karşı karşıya kalmasına yol açmaktalar. Uzmanlar, özellikle erken yaşlarda bu tür zararlı maddelerin kullanımına başlayanların birçok kritik hastalığa davetiye çıkardığına işaret ediyor.

Zararlı madde kullanımı; akciğer, ağız ve pankreas başta olmak üzere birçok kanser türünün önde gelen nedenlerindendir. Ayrıca kalp ve damar hastalıkları ile solunum yetmezliğine de yol açan bu alışkanlıklardan bir an önce kurtulmak gerektiğini mutlaka vurgulamamız gerekiyor. Ek olarak, bağışıklık sistemi güçlendirme açısından sigara kullanılmasa dahi sigara dumanına maruz kalınan ortamlardan da uzak durmakta fayda var.

10. Temiz Hava ve Güneşten Yararlanın

Elinde tuttuğu kahve bardağı ile gök yüzüne bakan ve güneşlenen uzun saçlı kadın

Büyük şehirlerde temiz hava solumak için gidilebilecek yerler sınırlı sayıda olsa da bedeninizi egzoz dumanı ve diğer kirletici maddelerden arındırmak için kesinlikle açık havaya çıkmanız gerektiğini söylemeden geçmeyelim. Temiz hava solumak, sağlam bir vücut ve tabii ki güçlü bir bağışıklık sisteminin olmazsa olmazıdır.

Öte yandan temiz hava ile birlikte güneş ışınlarından bol bol yararlanmak da vücuda doğal yollardan D vitamini takviyesi yapmanızı sağlayacağından oldukça önemlidir. Yemyeşil doğanın ortasında dinlenme imkanı sunan Çam Otel olarak, güneş ışınlarının yoğun olduğu ve dik açıyla düştüğü zamanlarda olumsuz durumlar yaşamamak adına güneş koruyucu ürünler kullanmanızı tavsiye ederiz. 
 

*
*



* Ad Soyad ve E-posta adresi zorunludur. E-posta adresiniz gizli kalacaktır.